DZIEŃ NOWYCH TECHNOLOGII W EDUKACJI
Prezentujemy zastosowanie narzędzi nowoczesnej technologii
W dniu 29 kwietnia 2022 roku w Dniu Nowych Technologii zainaugurowaliśmy projekt Laboratorium Przyszłości. Prezentujemy zastosowanie narzędzi nowoczesnej technologii, które są wykorzystywane na każdym przedmiocie, w każdej klasie, podczas każdej lekcji. Nauczyciele w naszej szkole prowadzą lekcje w atrakcyjny sposób i wykorzystują wszystkie możliwe, dostępne nowoczesne technologie. Ciągle udoskonalają swój warsztat pracy poprzesz webinary, szkolenia, wykłady i zajęcia praktyczne.
W oddziale przedszkolnym, w edukacja wczesnoszkolnej oraz w klasach 4-8 uczniowie regularnie korzystają z monitorów dotykowych, projektorów i tablic interaktywnych.
Oto kilka przykładów wykorzystania nowoczesnych technologii:
-
W klasie drugiej uczniowie dowiedzieli się co to są kody QR i jakie treści się pod nimi kryją. Za pomocą smartfona skanowali ukrytą informację i sprawdzaliśmy swoją wiedzę na temat świąt majowych. Podczas edukacji informatycznej korzystali z monitora dotykowego rozwiązując różnego rodzaju quizy i zagadki umieszczone na platformach wordwall, genially i learning apps. Ponadto uczniowie biorą udział w ogólnopolskim programie "Uczymy dzieci programować". Na cotygodniowych zajęciach dodatkowych korzystają z ozobota EVO, który jest robotem typu line follow.
-
Na lekcjach języka polskiego uczniowie również korzystali ze smartfonów. Szukali haseł w słownikach internetowych, rozwiązywali quizy sprawdzające ich wiedzę z treści lektury, a także przy użyciu aplikacji Pola sprawdzali czy różne produkty pochodzą z Polski i należą do polskiego kapitału. Uczniowie klasy VII i VIII nagrali filmiki powtórzeniowe o omawianych lekturach i po ich zmontowaniu umieszczą je na kanale YouTube, by mogły służyć innym uczniom.
-
Podczas lekcji języka niemieckiego i języka angielskiego wykorzystywane są: cyfrowe odzwierciedlenia podręczników, multibooki: ćwiczenia interaktywne, audio i film, materiały dydaktyczne dostępne w wersji elektronicznej na portalu dla nauczycieli, animacje gramatyczne, materiały prezentacyjne, ćwiczenia online utrwalające słownictwo.
-
Na lekcjach matematyki uczniowie korzystają również z multibooków, interaktywnych ćwiczeń, gier edukacyjnych. Aby lekcja była ciekawa i dawała możliwość poznawania nowych pojęć w różnym ujęciu uczniowie oglądają filmy edukacyjne, przykładowe rozwiązania zadań i interpretacje rówieśników, które można znaleźć w zasobach internetowych.
-
Na lekcjach biologii, chemii, fizyki, geografii i przyrody oprócz wymienionych już narzędzi nauczyciele korzysta z tabletu graficznego podczas wykonywania zapisów reakcji chemicznych czy rysunków doświadczeń. Wykorzystują również fotografię cyfrową do zapisów przebiegu eksperymentów oraz ich analizy. Uczniowie korzystają z mikroskopów wyposażonych w kamery i z możliwości, jakie daje oprogramowanie, dzięki czemu powstają interesujące filmy i zdjęcia mikroświata.
-
Za pomocą zasobów muzealnych, map interaktywnych, aplikacji internetowych połączonych z lokalizacją uczniowie zwiedzają zabytki na wirtualnych spacerach, przenoszą się w dowolne miejsca na Ziemi i podróżują nie wychodząc z sali lekcyjnej. Dzięki temu tworzą ciekawe projekty podróży po całym świecie i może kiedyś zainspiruje ich to do faktycznego zwiedzania świata podczas wycieczek.
-
Na zajęciach języka angielskiego uczniowie doskonalą swoje umiejętności językowe, korzystając z mulitibooka oraz multimedialnych gier dydaktycznych memory.
-
Na lekcjach religii dzięki tablicy interaktywnej wykorzystywane są aplikacje mutlimedialne na platformach: wordwall, learning apps, jigsaw planet. Uatrakcyjniają lekcje, skupiają uwagę dzieci i wspomagają proces zapamiętywania treści nauczania.
-
Na zajęciach świetlicowych uczniowie mieli możliwość samodzielnie mikroskopować, wykonywać zdjęcia, zapoznać się z możliwościami gimbala, nagrywać filmy. Poznawali ułożenie planu zdjęciowego, wykorzystywali oświetlenie LED, a także ustawienia obiektywu i aparatu fotograficznego. Wraz z uczniami nagrywaliśmy filmy i edytowaliśmy je w profesjonalnych programach Adobe. Cały czas uczestniczę w szkoleniach dotyczących wykorzystania nowoczesnych technologii na lekcjach przyrodniczych.
-
Uczniowie na lekcji edukacji dla bezpieczeństwa weszli w wirtualny świat. Ubierając gogle VR mogli zapoznać się z najnowszymi technologiami. W świecie wirtualnym odwiedzili tajemnicze pokoje, w których mieli do wykonania zadania. W bezpieczny sposób doświadczyli co to znaczy nadmierna prędkość i jak zachowuje się ciało ludzkie podczas kontrolowanego dachowania. Wszystko to dzięki przejazdowi wirtualną kolejką. Lekcja była świetną zabawą dzięki, której dzieci nabyły nowych doświadczeń i w prosty sposób nowych umiejętności.
-
Na lekcjach informatyki uczniowie programowali wirtualne roboty, klocki Lego Spike, mBoty oraz urzeczywistniali swoje projekty za pomocą druku 3d. Drukarka 3D została zaprezentowana we wszystkich klasach i każdy uczestnik tych lekcji mógł obejrzeć efekt końcowy pracy drukarki w formie zabawnych breloczków wielofunkcyjnych.
To tylko niektóre możliwości zastosowania nowych technologii na lekcjach w naszej szkole. Nasi uczniowie chętnie wykorzystują wszelkie możliwości do rozwijania swoich umiejętności i poszerzania wiedzy. Zawsze ciekawi są tego co nowe – dlatego nie zatrzymujemy się w pobudzaniu ich kreatywności.
Wróc do listy aktualności